Organizarea devine extraordinar de simplă când deținem fix cât putem gestiona. Controlul cantităților se translatează și în organizarea pe plan personal, nu doar pe zona de casă sau de spațiu de lucru, unde are legătură cu numărul activităților cu care trebuie să jonglăm pe parcursul unei zile, săptămâni, luni…
În momentul în care conștientizăm că avem surplus și reușim să îl identificăm, constatăm invariabil o îmbunătățire a stilului de viață (timp mai mult folosit mai eficient / găsim mai ușor lucrurile de care am nevoie etc.).
Cantitatea este ceva relativ și ține de abilitatea de gestionare a fiecărui individ. În plus, ea variază de la o perioadă a vieții la alta.
Pentru a te ajuta să controlezi mai bine și mai ușor cantitățile de bunuri și de activități am realizat o listă cu câțiva pași de parcurs:
- Fă cu un inventar al obiectelor din fiecare încăpere și corp de mobilier;
- Fă teste pentru fiecare loc în parte pentru a determina metoda potrivită de stocare, dar și cantitatea optimă de bunuri pentru tine și pentru cei cu care împarți spațiul (metoda konmari nu este răspunsul la orice situație posibilă și imposibilă, oricât de populară ar fi ea);
- Formează categorii pentru a fi mai ușor de identificat la nevoie obiectele necesare (sertarul cu tricouri, sertarul cu condimente, raftul cu dicționare etc.);
- Ce utilizezi ocazional sau ce nu ai decis că ești pregătit(ă) să dai, pune separat. Dacă realizezi că îți trebuie de 2-3 ori pe an, îndrăznesc să îți spun că nu îți trebuie cu adevărat (nu vorbim de obiecte sezoniere).
Este necesar să învățăm să cumpărăm cumpătat, cu un scop, cu o finalitate, nu din impuls sau din dorința de epatare: ”Are X, trebuie să am și eu!”; ”Se poartă, trebuie să port și eu!” etc.
Trebuie să învățăm să ne schimbăm relația cu lucrurile și să încercăm să creștem ponderea obiectelor care ne plac cu adevărat, care ne reprezintă, care contribuie în mod evident la îmbunătățirea existenței noastre și să reducem procentul celor care ne împovărează.
Surplusul copleșește! Dar antonimul său nu este austeritatea. Nu trebuie să îți imaginezi că vei atinge nu știu ce nivel de expert în organizare doar în momentul în care toate blaturile bucătăriei sunt goale, iar în dulap mai ai doar 10 umerașe și 2 cutii cu tricouri. Nu! Fiecare cu abilitățile sale și cu nevoile sale!
Dar afirmații ca cele de mai jos au adesea ca echivalent ceea ce este după semnul egal:
- Am prea puțin timp = Fac mai mult decât pot gestiona
- Nu am cu ce să mă îmbrac = Am prea multe haine din care trebuie să aleg
- În camera copilului nu este niciodată ordine = Sunt prea multe jucării, cărți și haine
Poate programul gratuit #MareaOrganizare te va ajuta să stabilești cantitățile optime pentru acest moment din viața ta. În calendar ai proiecte și soluții pentru o lună întreagă. Sau cartea lui Joshua Becker – Casa minimalistă. Un ghid pentru o viață bine gândită și ordonată.
—
Să îți fie de folos toate cele de mai sus. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi” pentru a primi notificări când publicăm articole noi. Tot pe Facebook găsești și super grupul cu idei de organizare. Iar dacă vrei să vezi clipuri despre organizare, abonează-te la canalul de Youtube. Avem și un NEWSLETTER pentru programe și oferte exclusive.
Sursă foto: Lilebuba Photography