Home CASA Îndrăgostește-te de organizare în 4 pași

De Dragobete, ne arătăm iubirea și față de casă, nu doar față de partenerul sau de partenera de viață! Mai ales dacă avem o relație… în lucru cu obiectele din jur! Sotarea, depozitarea și menținerea ordinii pot îmbunătăți această relație. Ba mai mult, o pot face trainică și armonioasă! Pentru că organizarea este precum un filtru prin care putem trece multe din aspectele vieții de zi cu zi, făcându-le mai clare și mai ușor de gestionat.

Dar cum ajungi să te îndrăgostești de organizare?

Desigur, este un proces! Organizarea presupune rutină. Deci structură și repetiție! Dacă reușești să alcătuiești un plan și să te ții de el, lucrurile vor sta la propriu la bine, nu doar la figurat. Din dorința de a simplifica acest proces pentru tine și a te ajuta să te îndrăgostești de organizare pentru a rămâne într-o relație pe termen lung cu aceasta, am creionat câțiva pași de urmat. 4 mai exact!

1. Alcătuiește o listă de priorități

Pot fi categorii de obiecte, încăperi, acțiuni, sarcini, obiective. Dacă aleg să organizez cameră cu cameră, încep cu cea în care este cea mai mare nevoie și de care am cea mai mare nevoie. Apoi compun o listă de acțiuni și stabilesc ordinea în care le execut. Trec pe ea tot ce îmi place și tot ce nu îmi place la acea încăpere, pentru a-mi creiona mai clar obiectivele. Pornesc de la ce este important și urgent.

2. Sortează și înlătură

Poți grupa obiectele pe categorii, dar și în funcție de cât de mult îți plac. Uneori e mai simplu așa! Și mai agreabil! Doar două zone, una cu ce îți place, alta cu ce nu. Tot ce ajunge în secțiunea Da se depozitează, tot ce merge în categoria Nu, se donează, se reutilizează, se reciclează, se aruncă.


S.P.A.C.E (Sort, Purge, Assign, Contain, Equalize)

Specialistul american în organizare, Julie Morgenstern, renumită pentru tehnicile de productivitate utile acasă, dar și în mediul profesional, spune că pentru a avea mai mult spațiu (space) trebuie întâi să sortezi pe categorii, să înlături surplusul, să atribui locuri, să depozitezi în funcție de utilitate și să uniformizezi pentru a respecta sistemele de stocare pe termen lung.


3. Asumă-ți relația!

După ce ai scăpat de tot ce nu îți mai trebuie și te încurca prin casă, este vremea să îți asumi relația stabilită cu organizarea. Pe scurt, să te asiguri că respecți spațiile atribuite obiectelor și că nu uiți să le duci acolo când nu le folosești. Un sertar, un raft sau un dulap, este posibil să nu îți dai seama din prima care este locul perfect. Dar după ce ai rămas doar cu obiectele necesare și care, pe deasupra, îți mai și plac, vei identifica mai ușor aceste locuri-casă. Este perfect în regulă să testezi poziționarea în diferite zone ale căminului. Telecomanda de la aerul condiționat poate sta la fel de bine și în sertarul noptierei și pe polița de lângă pat și pe tăblie. Tu ești singura persoană care poate decide asta! Cum? Corelând obiectul nu doar cu acțiunea pentru care este folosit, ci și cu modul în care acționăm în mod firesc. De unde îmi vine să îl iau mai întâi? Răspunzând la această întrebare, determin instant și locul.

4. Întreține!

Probabil că ai mai citit pe blogul cu idei de organizare despre regula celor 3M (minimizează, maximizează, menține). Totuși, îmi permit să mai fac un mic rezumat cu focus pe ultimul M. Întreținerea sau menținerea este acțiunea care face organizarea parte din viețile noastre, nu doar idile pasagere ce au venit, ne-au făcut să ne simțim bine, apoi au trecut precum uraganul, răscolind totul în jur și dispărând. Prin urmare, acordă activităților de punere în ordine și menținere atenția cuvenită. Relațiile devin mai bune și mai trainice dacă ne ocupăm în mod constant de ele!


Alte motive să te îndrăgostești de organizare

Ca să continuu firul de înțelepciune de mai sus, îți mai las câteva motive să te amorezezi de organizare. Nu trebuie să fie azi și acum, că inimii nu îi poți porunci. Dar trebuie să rămâi deschis(ă) la idee dacă vrei să se întâmple cândva. Deci, organizarea:

  • Reduce stresul, îți dă un plus de energie și un sentiment de control
  • Te ajută să stabilești prioritățile și sporește productivitatea
  • Te ajută să economisești timp și bani pentru că mereu vei găsi ușor ce îți este necesar și nu mai cumperi din nou un lucru de care n-ai dat
  • Te ajută să nu mai amâni acțiuni și decizii
  • Susține caritatea prin donarea surplusului și folosirea timpului liber pentru a face voluntariat

Să îți fie de folos toate cele de mai sus. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi” pentru a primi notificări când publicăm articole noi. Tot pe Facebook găsești și super grupul cu idei de organizare. Iar dacă vrei să vezi clipuri despre organizare, abonează-te la canalul de Youtube. Avem și un NEWSLETTER pentru programe și oferte exclusive.

Articole recomandate