Home CASA Teoria Generalului Organizator

Când împarți spațiul cu cineva apar și discuții de genul: ”De ce ți-ai lăsat hainele împrăștiate?” sau ”Unde îmi sunt încălțările de sală?”. Fiecare a trăit în felul său până a început relația respectivă, așa că ajustările sunt necesare pentru o bună conviețuire.

Ajustări facem și noi, părinții, în raport cu copiii noștri, indiferent de vârsta lor. Atâta vreme cât suntem sub același acoperiș, teritoriile trebuie împărțite echitabil. La fel și sarcinile! Iar când unul este mai iscusit la chestiuni gospodărești, poate ar fi mai simplu pentru restul familiei ca acesta să dea tonul.

Intră în scenă Generalul Organizator

Generalul este persoana care stăpânește cel mai bine metodele de sortare și stocare și pentru care punerea în ordine a lucrurilor și a spațiilor vine (mai) firesc. Trasează felul în care zonele comune, dar și cele dedicate sunt organizate. Identifică sisteme potrivite pentru fiecare membru în parte cunoscând modul în care acesta gândește și acționează.

Generalul Organizator face totul simplu și la îndemână, astfel încât, în lipsa sa, ”plutonul” să se descurce ca și când ar fi acolo! Nu este treaba sa să strângă după toți, ci să dea tonul și să se asigure că regulile căminului sunt respectate.


Generalul poate acționa după cum crede în spațiile copiilor mici, care depind de adulți pentru a deprinde și menține rutina casei. Dar pe măsură ce aceștia cresc și înțeleg repere precum formele, desenele, culorile sau dimensiunile, el va adapta sistemele la vârsta, puterea de înțelegere, înălțimea și forța fizică a celor mici. Cresc astfel șansele ca ei să ia singuri și să ducă la loc ceea ce le cerem sau le este necesar.

Dacă tu ești liderul nu înseamnă că ceilalți nu au roluri în gospodărie. Unul poate fi șeful aprovizionării (”directorul de logistică”). Sau ”directorul economic”, responsabil cu toate plățile.

Sigur mai găsiți roluri și titluri de dat și fără ajutorul. Ideea este ca împreună să funcționați precum o echipă în care sarcinile sunt bine definite. Dacă unul face pentru toți pot apărea frustrări ce inevitabil vor afecta echilibrul emoțional al familiei/grupului. O situație pe care nu ne-o dorim, căci așa cum spune la carte, organizarea pe plan personal implică și buna gestionare a interacțiunilor pe care le avem cu ceilalți.

Dacă ți-a fost de folos ce ai citit, intră și în cel mai mare grup cu idei de organizare din România (Diana Mihaila – Idei Organizare) și abonează-te la newsletter, pentru programe și oferte dedicate exclusiv membrilor. Mă găsești și pe Facebook și Instagram.

Articole recomandate