Home CASA Cât costă să ne amenajăm locuința? Organizarea bugetului (galerie foto)

Cât costă să ne amenajăm locuința? Organizarea bugetului (galerie foto)

Organizarea nu este doar despre haine, spații și obiectele casei. Este și despre cum câștigăm timp cu ajutorul planificării și despre cum economisim bani cu ajutorul documentării, aspecte importante ce compun organizarea pe plan personal. Pentru ca rezultatul să fie în acord cu așteptările, etapele trebuie gândite și pregătite.

Iar cum mai devreme sau mai târziu cu toții avem de amenajat o locuință, plecăm de la personal pentru a ajunge la rezidențial. Căminul ni-l dorim confortabil, armonios, funcțional și preferabil, să nu ne falimenteze până când terminăm mobilarea și decorarea.

Pentru toate acestea, intră în scenă mai sus menționatele planificarea și documentarea. Adică ”Ce îmi trebuie?” și ”Ce vreau și de unde iau?”. Toate puse în balanță împreună cu bugetul pe care suntem dispuși să îl alocăm vor creiona decorul casei.

Totul începe cu o listă

Stabilirea necesarului este esențială în orice proiect. Prin urmare, pe o listă, scriem tot ce ne-ar plăcea să conțină decorul: scaune, mese, comode… Pe o coloană alăturată trecem cantitățile. Vreau o masă de dining de 4, de 6, de 8 sau chiar de mai mare persoane? Am loc pentru un pat King size sau doar de unul Queen? Voi amenaja un colț de lucru pentru zilele în care muncesc de acasă sau îmi este suficientă masa din bucătărie? Construiesc un dressing sau îmi ajunge un dulap și o comodă?

Alegerea stilului

După ce ne-am format o primă idee despre ce ne-ar plăcea să avem în casă, începem să ne gândim la stilul amenajării: modern, minimalist, contemporan, eclectic… Pentru mine, Pinterest este o excelentă sursă de inspirație la care apelez de fiecare dată când vreau un punct de plecare. Acolo îmi creez un album cu tot ce îmi face cu ochiul, ca mai apoi să aleg câștigătoarele.

Paleta de culori

Rafinarea amenajării se face odată ce am stabilit paleta de culori. Putem folosi Canva.com, Coolors.co sau PaletteGenerator.com pentru asta. Toate extrag culorile dintr-o imagine de referință găsită pe internet ori pe care am creat-o într-un soft de design.

*Sursă foto: insignis.ro // paletă de culori realizată cu canva.com

Putem pleca și de la un obiect, construind planșe cu mai multe elemente ce împreună compun un decor armonios. În engleză, ele se numesc mood boards.

Exemple de mood board

Pentru a te ajuta să îți formezi o idee cât mai clară despre cum îți poți creiona propriul plan de amenajare, am realizat o serie de mood boards ce integrează produse de pe Insignis.ro. În cazul în care ești din București ori ajungi prin Capitală, le poți vedea expuse în showroom-ul din Pipera, de pe bulevardul Dimitrie Pompeiu, nr. 5-7.

La fața locului poți testa calitatea și poți primi consultanță gratuită pentru alegerea celor mai potrivite piese pentru locuința ta, în baza necesarului realizat, elemente ce ne reîntorc la organizarea pe plan personal.

Cât durează amenajarea spațiului

Amenajarea propriu-zisă poate dura câteva zile dacă există un plan clar, iar produsele sunt livrate și despachetate. Însă, după cum am văzut, procesul începe cu mult înaintea acestui punct, cu compunerea paletei de culori, cu alegerea stilului, cu măsurarea spațiului, cu selectarea obiectelor, cu simularea poziționării pieselor de mobilier și de decor… Etape esențiale ce trebuie parcurse pentru a nu ne trezi cu lucruri care nu se potrivesc între ele sau, mai rău, care nu încap în cameră.

Un alt aspect cheie are legătură cu termenul de livrare. Pentru a elimina cât mai mulți factori surpriză, am întrebat consultanții Insignis cât durează, în medie, livrarea diferitelor produse, în funcție de categoria din care fac parte.

Ce există în depozit, se livrează în aproximativ două zile, oriunde în România. Termene de livrare mari sunt la paturi și canapele, între 4 și 8 săptămâni, mai ales dacă sunt făcute pe comandă, variantă recomandată pentru ca piesele de mobilier să se armonizeze cu nevoile individuale de locuire. În showroom și online, clientul are la dispoziție o gamă variată de modele, de dimensiuni, de materiale și de culori din care să aleagă, pentru a-și configura produsul conform preferințelor.

Mesele, măsuțele pentru cafea, scaunele tapițate, comodele și consolele pot ajunge în noua lor casă chiar și în 48 de ore. În cazul în care nu sunt în depozit, livrarea durează între 2 și 4 săptămâni.

În ceea ce privește corpurile de iluminat, pentru ca stilul dorit să se regăsească în întreaga locuință, există game ce includ opțiuni pentru fiecare încăpere. Se livrează rapid dacă sunt în depozit și așteptăm circa o lună dacă sunt aduse la cerere.

Decorațiunile de perete, oglinzile și tablourile ajung repede, căci pentru aceste categorii sunt mai mereu stocuri suficiente. Dacă lipsește ceva, este nevoie de 2, maxim 4 săptămâni pentru ca un cumpărător să intre în posesia comenzii.

Organizarea eficientă a bugetului

Odată identificare piesele mult dorite, facem un prim total. Ideal este ca el să se încadreze în marjele alocate amenajării. Dacă asta nu se întâmplă, putem căuta produse similare, la prețuri mai mici ori putem cumpăra mai multe articole din același showroom pentru a obține o reducere la întreaga factură.

Un alt aspect ce nu trebuie neglijat atunci când ne mobilăm și ne decorăm casă este costul de livrare. Un pic aici, un pic acolo și uite cum mai putea să cumpărăm un scaun ori o măsuță de cafea. E drept că peste anumite sume mai toți distribuitorii oferă gratuitate, însă este important să știm de la început care este plafonul. Cu cât mai mic, cu atât mai bine, căci nu vom renunța să facem o comandă de câteva sute de lei descurajați fiind de transport. La Insignis, de pildă, de la 500 de lei în sus totul se livrează gratuit, la nivel național, iar pentru zona București – Ilfov asigură contra cost și servicii de livrare în casă și montaj.

Avem mai multă grijă de bugetul nostru și dacă urmărim promoțiile. Cu cât începem să căutăm mai devreme, cu atât cresc șanse să economisim mai mult. Black Friday, reducerile de la Crăciun și de la Anul Nou, dar și cele de la început de an ori cele de la Paște sunt de trecut în calendar.

Prețuri mai mici putem obține și dacă alegem să cumpărăm produse expuse în showroom. Nu strică să încercăm o negociere pentru ce a stat o vreme în vitrină. Și ultimul produs dintr-o gamă poate avea un cost mai mic deoarece magazinele își dorește să facă loc noilor colecții.

Să îți fie de folos toate cele de mai sus. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi” pentru a primi notificări când publicăm articole noi. Tot pe Facebook găsești și super grupul cu idei de organizare. Iar dacă vrei să vezi clipuri despre organizare, abonează-te la canalul de Youtube. Avem și un NEWSLETTER pentru programe și oferte exclusive.

Articole recomandate