Julie Morgenstern, cunoscută în America drept ”Regina productivității”, spune că vom performa mai bine în relația cu alții, adică în exterior, dacă acționăm conform unui scop bine definit la interior.
Și fie că lucrăm într-un birou, suntem freelanceri sau ne ocupăm de bunul mers al gospodăriei, zi de zi avem sarcini de îndeplinit, cu termene limită de respectat. Prin urmare, organizarea pe plan personal este esențială pentru a nu ne simți copleșiți.
Lista de activități sau TO DO LIST și-a câștigat locul în spectrul profesional de decenii deja, notarea și bifarea sarcinilor de serviciu dând un sentiment de satisfacție și indicând progresul.
Modul în care gândim și înțelegem lucrurile se va reflecta în modul în care facem lucrurile.
Julie Morgenstern
Iată ce sfaturi ne dă Julie pentru a îndeplini cu succes sarcinile de zi cu zi (to do list):
- Folosește un singur sistem de inventariere a sarcinilor zilnice: o aplicație mobilă, un calendar pe laptop, o clasică agendă cu file. Însemnarea lor în locuri diferite ne face să pierdem șirul și să nu ne putem organiza la capacitate maximă. Trecerea de la un sistem la altul ne poate încurca.
- Pentru fiecare activitate asumată trebuie să existe un moment de debut. Când mă ocup de proiect? Odată ales momentul, programez ca atare etapele și astfel am șanse mai mari să fac ce mi-am propus.
- Estimează timpul necesar îndeplinirii fiecărei sarcini. De câte minute/ore/zile am nevoie? Este important să fim realiști când facem aceste calcule. Raportul dintre timpului investit și resurse ne poate arăta dacă activitatea merită sau nu.
- Ține lista sarcinilor zilnice aproape și raportează-te constant la ea pe parcursul programului pentru a sta cât mai bine și mai mult în plan, dar și pentru a putea reprioritiza în funcție de schimbările de moment.
—
Sper că informațiile de mai sus ți-au fost utile și că vei dori să le împărtășești și cu prietenii tăi. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi”. În felul acesta primești notificări la fiecare nou articol. Tot pe Facebook găsești și vestitul grup cu idei de organizare în care te invit.