Home CASA Te muți? 14 sfaturi de organizare

În grupul cu idei de organizare, de pe Facebook, sunt multe discuții interesante. Ce spune eu multe? TOATE sunt interesante (doar acesta este blogul grupului)! Din aceste considerente, adesea revin și aici cu subiecte ce fac buzz. Unul dintre ele: cum te organizezi pentru a te muta ușor într-o casă nouă?

Sugestiile pe care le-am oferit în comunitate, le las și mai jos, căci dacă nu ești acolo, poate ajungi să citești aici:

  1. Sortează fără milă. Nu lua cu tine ce nu îți mai trebuie în noua casă, este un efort inutil.
  2. Cumpără cutii doar după ce știi exact ce și cât ai de transportat. Dacă poți, ia unele pe care să le mai folosești și după, do it! Pot fi extrem de utile pentru păstrarea hainelor de extrasezon, a jucăriilor… Cutiile cu capac din plastic transparent sunt o bună opțiune și se găsesc în numeroase magazine de home & deco, inclusiv în hypermarketuri.
  3. Folosește saci de gunoi și pungi de cumpărături pentru a transporta lucruri care nu sunt casante ori foarte grele. Cea mai ieftină formă de a te muta.
  4. Împachetează prima data ce iei cu tine, gândindu-te și de ce ai nevoie prima dată când ajungi în locuința cea nouă.
  5. Ce este de dat, donat, reciclat, vândut, aruncat – pune pe categorii, să te poți ocupa rapid de fiecare în parte.
  6. Împachetează cameră cu cameră. E mai ușor de gestionat un perimetru mai mic decât o casă întreagă.
  7. Împachetează pentru fiecare persoană în parte. Dacă tu ești generalul organizator și, mai presus de asta, părinte, ai de pus în saci și cutii și lucrurile celor mici. Chiar dacă ajută – și este bine să o facă, tu știi cel mai bine ce și cum pui.
  8. O cutie, o categorie. E organizare elementară. Etichetate corespunzător și va fi floare la ureche despachetarea în noua locuință.
  9. Scrie pe fiecare cutie, sacoșă, sac conținutul, dar și încăperea în care trebuie să ajungă (ex. prosoape baia copiilor, așternuturi dormitor matrimonial).
  10. În noua casă, lipește pe uși ce trebuie depozitat în fiecare cameră. Este un bun reminder pentru tine și este util pentru cei care te ajută la mutat să se orienteze în spațiu.
  11. Despachetează ce e prioritar, în fiecare încăpere în parte. Apoi restul!
  12. Pentru perioada de tranzit (ultimele săptămâni aici, primele în casa nouă), fă-ți 1-2 valize cu tot ce îți trebuie, ca atunci când mergi în vacanță. Așa poți împacheta restul fără griji și stres.
  13. Implicarea locatarilor mari și mici este esențială. Fiecare pentru el, dar și pentru toată lumea. Mutatul este un efort de echipă!
  14. Realizează un calendar pe zile și în funcție de importanță, să împachetezi, transporți și desfaci în consecință. Te ajută și să ții stresul sub control, nu doar programul de mutare!

Minunatele idei oferite de membrii comunității, le citești AICI.

Poate ți-ar mai plăcea să citești și:

Dacă ți-a fost de folos ce ai citit, intră și în cel mai mare grup cu idei de organizare din România (Diana Mihaila – Idei Organizare) și abonează-te la newsletter, pentru programe și oferte dedicate exclusiv membrilor. Mă găsești și pe Facebook și Instagram.

Articole recomandate

You cannot copy content of this page