Traiul sustenabil nu trebuie privit ca fiind dificil, privator de accesorii ale lumii moderne. Ține mai mult de ce facem cu ceea ce deținem. O serie de rutine de organizare ale locuinței și vieții de zi cu zi (adică organizare pe plan personal) contribuie la reducerea amprentei de carbon. Să dăm un singur exemplu tentant.
Iată câteva decizii eco-friendly pe care le putem lua foarte ușor.
#1 Reduce, Reutilizează, Repară, Reciclează (Reduce, Reuse, Repair, Recycle). Înainte de a ne gândi să înlocuim ceva, hai să luăm în considerare cei 4R. În cazul sistemelor de depozitare trebuie să ne orientăm către unele durabile, adaptabile în contexte diverse. Este important să ne interesăm și ce materiale conțin, unde și în ce condiții au fost produse, dacă sistemul are componente reciclabile ori dacă influențează calitatea aerului, apei, solului etc.
#2 Liste de cumpărături și meniuri săptămânale. Listele ne ajută să organizăm sesiunile de shopping într-o manieră eficientă, să punem în coș din prima fix ce avem nevoie, să economisim astfel timp, bani și carburant (time & money management). În aceeași notă, dacă facem un plan cu ceea ce dorim să mâncăm în următoarele zile, lista de cumpărături se va alcătui mai ușor.
#3 Regândim cămara. Se întâmplă adesea ca o parte din produsele achiziționate în cantități mai mari să expire fără a fi folosite, fie pentru că am supraevaluat necesarul de consum, fie pentru că am pus proviziile în locuri inaccesibile și am uitat de ele. Dacă nu locuim în zone (semi)izolate, nu facem stocuri foarte mari fără a aveam în minte intervalul în care le folosim. Să cumperi ”ca să fie” nu este o abordare sustenabilă. Uite mai multe soluții de organizat cămara.
#4 Lucrăm de acasă. Ne organizăm programul (time management) și spațiul (office organizing) astfel încât să putem lucra și de acasă (dacă profesia ne-o permite). Poziționarea biroului lângă o sursă de lumină naturală și de aer curat ne ajută să rămânem alerți, fără a fi nevoie să consumăm energie pentru iluminat și ventilat.
#5 Implementarea unui sistem de reciclare facil. Este mai simplu să sortăm printre ceea ce nu mai este de folos dacă punem coșurile la îndemână. Cel mai adesea acest loc este sub chiuvetă, acolo unde separăm gunoiul menajer de carton, sticlă și metal. În cazul în care avem amenajată o zonă de home office, ținem aproape un coș pentru hârtia pe care o putem duce la centrul de colectare.
#6 Creăm un loc în casă pentru lucrurile de donat. În felul acesta, toți membrii familiei știu unde să ducă obiectele ce nu le mai sunt de folos, dar care pot susține cauze umanitare.
—
Să îți fie de folos toate cele de mai sus. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi” pentru a primi notificări când publicăm articole noi. Tot pe Facebook găsești și super grupul cu idei de organizare. Avem și un NEWSLETTER pentru programe și oferte exclusive.