Home CASA Sfaturi de organizare de la un professional organizer american – Partea I

Sfaturi de organizare de la un professional organizer american – Partea I

Am descoperit-o pe Sherri Becker Curley (ThePracticalSort.com) în cadrul unui workshop despre organizarea casei pe care l-a susținut – ”Home Organizing 101”. Sherri a vorbit despre relația sa cu clienții, despre cum se raportează la situații de lucru, dar și despre cum poți fi mai bun făcând această meserie.

Sherri Becker Curley trăiește în Porland, Oregan, este specializată în organizare pe plan rezidențial, iar din 2018 și până recent a fost Director of Membership al National Association of Productivity and Organizing Professionals (NAPO) pentru filiala din statul său. Lucrează în special cu persoane cu deficiență de atenție (ADHD), ea însăși având o fiică cu ADHD, ceea ce i-a dat o perspectivă intimă și profundă asupra nișei.

Având în vedere vasta-i experiență, mi-am zis că trebuie să fac un interviu cu Sherri. Iată ce mi-a răspuns.

Relația specialist-client este una de life coaching, obligatoriu etică având în vedere că profesionistul primește acces la informații private, importate, valoroase. Nu mergem în casele oamenilor pentru a-i judeca fiindcă anumite zone și categorii de obiecte nu sunt în ordine. De aceea ne-au chemat, pentru că au conștientizat problema! Clientul trebuie să se simtă confortabil cu noi, să aibă încredere în noi. Iar noi nu trebuie să judecăm situația lui, ci să o rezolvăm oferindu-i soluțiile potrivite.

Sherri Becker Curley

Un professional organizer nu va face niciodată curățenie în casa în care lucrează folosind aspiratoare, lavete sau mopuri. Rolul său este să găsească un flux al spațiului și al obiectelor care să servească celor care le dețin. Clientul este prezent, activ, implicat în proces, căci el trebuie să știe să păstreze locurile atribuite și după încheierea colaborării. Specialistul în metode de organizare nu vine săptămânal sau lunar să ”reinstaureze ordinea”. Cel mai curând o va face când persoana cu care a lucrat intră într-o nouă etapă de viață (se căsătorește, vine pe lume un copil, se mută etc.), piloni pe care este construită metoda mea de organizare ce mi-a fost validată în cadrul programului de certificare ca Master Professional Organizer.

Revenind însă la Sherri, ea mai spune:

Sherri Becker Curley

Este cu adevărat o onoare să te invite cineva în casa sa, într-un colț intim de viață, dezvăluindu-ți provocările și vulnerabilitățile sale. Sunt încântată când îmi urmăresc clienții învățând să folosească tehnici noi pentru simplificarea traiul și pentru crearea de zone care să fie mai confortabile și să le permită să fie mai productivi. Mie îmi revine sarcina de a le oferi un serviciu de înaltă calitate.

Pentru a înțelege mai bine creierul uman și impactul său asupra productivității, a managementului timpului și a spațiilor, am început cursurile la Institute for Challenging Disorganization (ICD), de unde am obținut un certificat în studiul dezorganizării cronice și ADHD (deficit de atenție / hiperactivitate).

Majoritatea clienților mei are legătură cu spectrul ADD / ADHD, Sindromul Asperger și autism, sunt femei de vârsta a doua, căsătorite, divorțate și văduve. Am lucrat la diverse proiecte de hoarding, unele de-a dreptul severe și am pregătit case pentru vânzare și mutarea gospodăriilor.

Lucrul unu la unu cu un client pentru transformarea spațiului și transferul de abilități este cel mai îmbucurător.

Pentru unii, organizarea și menținerea unei case îngrijite nu este doar o provocare, este și o activitate plictisitoare. Pentru a-i menține implicați sunt mereu în căutarea unor modalități de a face procesul mai ușor și mai distractiv. ICD m-a învățat metode de înțelegere și de lucru în armonie cu persoane cu moduri diferite de gândire și cu preferințe senzoriale diverse.

Sherri Becker Curley

În cea de-a doua parte a materialului realizat împreună cu Sherri poți citi despre organizarea în detaliu, despre metode preferate de americani, dar și despre percepția unora cu privire la această meserie. Revino pe blog când mai ai vreme și abonează-te la NEWSLETTER pentru a-ți da de veste când sunt programe noi și activări în grup.

Sper că informațiile de mai sus ți-au fost utile și că vei dori să le împărtășești și cu prietenii tăi. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi”. În felul acesta primești notificări la fiecare nou articol. Tot pe Facebook găsești și vestitul grup cu idei de organizare în care te invit.

Articole recomandate